Nelinnor pisze: ↑czw kwie 28, 2022 6:13 pmTakie rzeczy najlepiej załatwia się tradycyjnie przez pocztę elektroniczną, tak też stwierdza regulamin Mangastore podając konkretny email na który preferują składanie reklamacji. Można też od razu odesłać tomik na podany adres z dokumentem sprzedaży i wypełnionym załącznikiem także podanym w regulaminie.
Zazwyczaj jednak dużo lepiej jest napisać najpierw maila, bo w większości przypadków bezpośrednie sklepy wydawnictw nie chcą odsyłania pojedynczych tomików i wysyłają po prostu nowy jeżeli wada jest ewidentnie "fabryczna" jak np. coś z drukiem czy składem.
Raczej odradzam inne kanały komunikacji, nawet panele klienta czy telefon, a już w szczególności PW na portalach społecznościowych czy inne messengery. To nie jest najlepszy sposób na załatwianie takich spraw. Nawet jak sklep poważnie podchodzi do reklamacji, to może nie kontrolować wszystkich kanałów pod tym kątem. Jak coś jest nie tak z towarem to zawsze warto wejść w regulamin, czy dedykowaną sekcję na stronie, i sprawdzić jak dany sklep preferuje załatwiać takie sprawy. W 99% przypadków jest to bezpośrednia wysyłka lub najpierw email (czasami nawet dedykowany pod reklamację) albo jakiś formularz zwrotu na stronie w przypadku większych sieci. Wtedy jest dużo mniejsza szansa, że sklep zignoruje taką wiadomość.
Pierwsze zgłoszenie było wysłane właśnie przez panel klienta jako zgłoszenie reklamacji, była opcja wyboru którego zamówienia dotyczy itd. Po co dawać opcję złożenia reklamacji w ten sposób skoro później się ją ignoruje - tego nigdy chyba nie zrozumiem. No ale nic, odpowiedzi po dwóch tygodniach brak, dlatego zdecydowałam się napisać na messengerze, bo gdzieś już tu na forum czytałam, że z odpisywaniem na maile też kiepsko idzie.
Wada ogólnie ewidentnie powstała na etapie pakowania/produkcji, gdyż manga mimo iż była zapakowana w folię ochronną posiada rysy na okładce, ma ubity róg i pofalowany dół okładki