kesah pisze: ↑pn mar 22, 2021 9:55 am
manga gdzie młoda dziewczyna kocha się w starym facecie jest docelowo dla odbiorców męskich...
No przeca! Marzenie każdego (generalizuje specjalnie) mężczyzny o młódce to fakt. Manga ma pozwolić mu ię wczuć w postać protaga i radować się z zadurzonej małolaty. Więc tu przyznaję punkt dla Studia.
A większość mang jest pod dziewczyny, bo to one stanowią większość w fandomie.
kesah pisze: ↑pn mar 22, 2021 9:55 am
do tego będzie wolno wychodzi na wzgląd równomiernego wydawania mangi z Japonią.
Z tego co pamiętam (poprawcie mnie) to zwykle w Japonii wychodzi 3-4 tomy rocznie, gdzie w Polsce przy braku obsów i trybie 2-miesięcznym 6. Różnica nie jest powalająca, da się nie zapomnieć o zbieraniu - nie jest to OPM raz na rok albo i rzadziej. Problemem jest to, że manga nie zajmuje slotu wydawniczego, a robiona jest z "doskoku". Ale jest takich tytułów coraz więcej. I w pewnym momencie trachnie. Sloty będą pozajmowane 3-5 tomówkami i dłuższymi seriami, a mocy przerobowych nie starczy żeby robić te "pozaplanowe" tomiki. Już teraz Studio ma problem. Wydzielili "linie boczną" i nadali jej niższy priorytet.
kesah pisze: ↑pn mar 22, 2021 9:55 am
Też nie uważam, by w Polsce shoujo czy yaoi sprzedawało się lepiej
Znasz wyniki sprzedażowe? Pewnie nie... Skąd więc takie wnioski? Co do JPFowych kampanii - oni wydają klasykę. Klasyka z definicji się nie sprzedaje, bo nie ma popularnego anime, za to ma archaiczną kreskę. Młodzi (a umówmy się, to oni stanowią największą siłę nabywczą) nie oglądają się za siebie, idą za tym co najpopularniejsze w danym momencie.
kesah pisze: ↑pn mar 22, 2021 9:55 am
nie wiem w sumie czy ta akcja im się udała czy nie.
Klasyka shojo na granicy, ale zaliczyli, josej miał mieć powtórkę z 2 tomem Hrabii, ale nie podano już rozstrzygnięcia.
kesah pisze: ↑pn mar 22, 2021 9:55 am
ale jakiś dojrzalszych mang dla starszych czytelników
Berserk, Devilman, BLAME!, Eden, Punpun, Pluto, Monster, Adolfowie, Alitka, Basilisk, Saga Winlandzka. Serio tak mało? JPF idzie w starszego odbiorcę, Hanami wydaje tylko dla takiego, Kotori od czasu do czasu z nim flirtuje. Tak, starszy odbiorca ma więcej kasy i na więcej może sobie pozwolić, ale liczbowo jest ich mniej niż młodych. Ergo: dla młodych wydaje się multum tanich mang, dla starszych dużo mniej, za to w wyższym standardzie.
kesah pisze: ↑pn mar 22, 2021 9:55 am
Ale jak na 10 zapowiadanych tytułów widzę, że 70% z nich, to romansidła obojętnie czy kobietaxmężczyzna czy facetxfacet, to mnie trochę krew zalewa
Spójrzmy na ostatnie zapowiedzi studia, akurat prawie 10, dokładnie 8
1) Zielarka - nie czytałem; z opisu na pierwszy plan wychodzą intrygi nie romans, ale niech ci będzie, że romansidło
2) Shaman King - bitewniak, czyli te domniemane 30% reszty
3) Projekt Cosplay - no dobra, pewnie romans też tam jest, choć główną rolę grają przebieranki, ale niech będzie na twoje.
4) yaoiec (nie pamiętam tytłu) - 100% romans fxf
5) Beztroskie dni - to... a uj, niech i to będzie romans, ale zaznaczyć trzeba, że z perspektywy chłopaków więc jakby dla męskiej publiki
6) After rain - 100% romansu w romansie
7) Twoja melodia - romans ale kxk więc nie mieści się w definicji, ale niech ci będzie.
8) Carole & Tuesday - muzyczny. non romans
Podsumowując (aż sam jestem ciekaw): 25% (2 tytuły) twarde romansidła; 50% (4 tytuły) z pogranicza; 25% (2 tytuły) zaprzeczające tezie.
No niby jak zaliczymy te z pogranicza, to maż rację, ale no... są z pogranicza
+ studio na wiosnę zapowiada tytuły młodzieżowe dla mas, a dopiero na jesień to co tygryski jak my lubią najbardziej. Więc nie dramatyzował bym.
jakby co - to nie jest pojazd