Ranking najlepszych mang wydanych na polskim rynku.
- Dembol
- Wtajemniczony
- Posty: 948
- Rejestracja: śr lut 04, 2009 10:46 am
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Status: Offline
Ranking najlepszych mang wydanych na polskim rynku.
Akira,
Lastman,
Berserk,
Dobranoc Punpunie,
Opowieści panny młodej,
Saga Winlandzka,
Samotny wilk i Szczenię/Poranek ściętych głów,
Naoki Urasawa (wszystko),
Odległa dzielnica,
Jojo,
Pięść gwiazd północy,
Życie,
Atelier spiczastych kapeluszy,
Vagabond,
Miecz nieśmiertelnego,
Uzumaki.
Bez kolejności.
Lastman,
Berserk,
Dobranoc Punpunie,
Opowieści panny młodej,
Saga Winlandzka,
Samotny wilk i Szczenię/Poranek ściętych głów,
Naoki Urasawa (wszystko),
Odległa dzielnica,
Jojo,
Pięść gwiazd północy,
Życie,
Atelier spiczastych kapeluszy,
Vagabond,
Miecz nieśmiertelnego,
Uzumaki.
Bez kolejności.
- Tequilka
- Wtajemniczony
- Posty: 622
- Rejestracja: ndz gru 15, 2019 9:59 am
- Lokalizacja: Tarnów
- Gender:
- Kontakt:
- Status: Offline
Ranking najlepszych mang wydanych na polskim rynku.
Ja polecę tym co mówi mi serduszko :3 Pewnie na tej liście znalazłby się Berserk, ale nie czytałam i Monster, ale mam tylko 2 tomy i jeszcze nie czytałam ich, czekam na całość Poza rankingiem jest wszystko co od Rumiko Takahashi (Ranma, Inuyasha) bo kocham całym sercem i nie mogłabym być obiektywna :3
1. Iruma w szkole demonów
2. SpyXFamily
3. Card Captor Sakura
4. Księga Vanitasa
5. Ku Twej Wieczności
6. Mąż mojego brata
7. Hrabia Monte Christo
8. Requiem Króla Róż
9. Love Stage!
10. Projekt Cosplay
Te mangi czyta mi się najprzyjemniej, najlepiej się przy nich bawiłam/wzruszałam.
1. Iruma w szkole demonów
2. SpyXFamily
3. Card Captor Sakura
4. Księga Vanitasa
5. Ku Twej Wieczności
6. Mąż mojego brata
7. Hrabia Monte Christo
8. Requiem Króla Róż
9. Love Stage!
10. Projekt Cosplay
Te mangi czyta mi się najprzyjemniej, najlepiej się przy nich bawiłam/wzruszałam.
-
- Adept
- Posty: 301
- Rejestracja: pn mar 03, 2014 10:42 pm
- Status: Offline
Ranking najlepszych mang wydanych na polskim rynku.
Shirayuki
Księga przyjaciół Natsume
Yona
Jak leczyć magiczne stworzenia
K
Perfect World
Beztroski kemping
Wotakoi
Czwórcio i Szóstek
Posępny Monokean
Księga przyjaciół Natsume
Yona
Jak leczyć magiczne stworzenia
K
Perfect World
Beztroski kemping
Wotakoi
Czwórcio i Szóstek
Posępny Monokean
- zandam
- Moderator
- Posty: 3063
- Rejestracja: czw kwie 24, 2003 8:13 pm
- Lokalizacja: Wronki
- Kontakt:
- Status: Offline
Ranking najlepszych mang wydanych na polskim rynku.
Bez kolejności:
Odległa dzielnica
Duchowe Bliźnięta
Great Teacher Onizuka
Nasz cud
Mąż mojego brata
Srebrny Trójkąt
Rewolucja według Ludwika
Kindaichi
Muzyka Marie
Czy chcesz zostać starą panną?
Odległa dzielnica
Duchowe Bliźnięta
Great Teacher Onizuka
Nasz cud
Mąż mojego brata
Srebrny Trójkąt
Rewolucja według Ludwika
Kindaichi
Muzyka Marie
Czy chcesz zostać starą panną?
-
- Posty: 19
- Rejestracja: czw cze 30, 2022 11:44 am
- Status: Offline
Ranking najlepszych mang wydanych na polskim rynku.
Akurat ja sobie w aplikacji kataloguje mangi, bo już jest tego tyle, że sam nie ogarniam co mam i tam mam w sumie zawarte oceny i ranking posiadanych serii i jakby tak spojrzeć gatunkowo jak wygląda to dla danego gatunku (zaznaczam, że możliwe iż jakieś mangi są gatunkowo źle przypisane - planuje z czasem zrobić tego korektę w aplikacji) to :
Shounen :
1. Full Metal Alchemist
2. Kengan Ashura (wiem, nie ma polskiego wydania)
3. Battle Angel Alita/Battle Angel Alita Last Order
4. Naruto
5. Dragon Ball
6. City Hunter
7. Magi - Labirynt Magii
8. One Piece
9. The Breaker
10. Seven Deadly Sins
11. Shaman King
12. One Punch Man
13. Łowca Dusz
14. Boruto
15. Fairy Tail
16. Bleach
17. Kulinarne Pojedynki
18. Klasa Skrytobójców
19. My Hero Academia
20. JoJo Bizzare Adventure
21. Jujutsu Kaisen
22. Pięść Gwiazd Północy
23. Miecz Zabójcy Demonów
24. Plunderer
25. Tokyo Revengers
26. Dr.Stone
27. InuYasha
Jest jeszcze kilka innych pozycji w tym gatunku jakie posiadam, ale powiedzmy, że nie będę ich wrzucał. Akurat te zestawienie opiera się na tytułach tylko i wyłącznie przeze mnie czytanych i posiadanych. Na pewno dla każdego takie rankingi to subiektywna sprawa, ale mimo wszystko na pewno wielu dziwi pozycja nie których serii, sam teoretycznie jeszcze bym mógł rozważać pewne przetasowania, u siebie ocenę danej serii stosuje z bardzo szczegółowym wyznacznikiem, bo zazwyczaj w skali 1-10 i przykładowo może być sytuacja, że taki Naruto może mieć 9,40 a np. inna seria 9,38 i te różnice bywają bardzo małe co znaczy, że dane mangi po prostu oceniam bardzo podobnie. Jest wielu fanów np. My Hero Academia - mnie ta manga kompletnie jakoś do siebie nie przekonuje i uważam, że po prostu jest przepaść między tym tytułem a dajmy One Punch Man gdzie mamy podobne wątki, mimo wszystko i tak na ten moment MHA jest wyżej od np. Jujutsu Kaisen i Demon Slayera, ale te rankingi mimo wszystko stale modyfikuje i zależnie od tego jak prowadzona jest seria, to zmniejszam jej ocenę lub zwiększam. Dajmy na to Dr.Stone początkowo bardzo mi się podobał, ale z czasem ta seria odjechała, tworzenie wynalazków pod odbiorców typu telefony, drony w sytuacji kiedy parę tomów wcześniej mieli problem z konstrukcją znacznie prostszych rzeczy i z całkiem fajnej serii naukowo-survivalowej zrobiło to się bardzo chaotyczne, bez większego sensu i mam wrażenie, że bez pomysłu i za bardzo twórcy myślą w kierunku jak trafić do odbiorcy a tym co by było lepsze dla sensownego rozwoju mangi - jestem z polską mangą na bieżąco i nie wiem co się wydarzy dalej, ale spodziewam się, że zaraz nasi bohaterowie będą biegać z bronią maszynową, latać myśliwcami a za 3-4 tomy polecą w kosmos więc już niech ta seria zbiera się do końca. No ale to tyle jeśli chodzi o shouneny.
Seinen :
1. Berserk
2. Miecz Nieśmiertelnego
3. Saga Winlandzka
4. Atak Tytanów
5. Death Note
6. Wielki Strażnik Biblioteki
7. Pasożyt
8. Kakegurui Szał Hazardu
9. Great Teacher Onizuka
10. Bungou Stray Dogs : Bezpańscy Literaci
11. Piekielny Raj
12. Kaiju nr.8
13. Green Blood
14. Basilisk
15. Battle Royale
16. Ajin
17. Dobranoc, Punpunie
18. Psycho Pass 1 i 2
19. Akame ga Kill
20. Re:Zero
21. Tokyo Ghoul (wraz z RE)
22. Bakuman
23. Moriarty
24. Eden is an Endless World
25. The Promised Neverland
26. Magiczny Świat Ran
27. Manhole
28. Mushishi
29. Neon Genesis Evangelion
30. Hellsing
Horror :
1. Uzumaki Spirala
2. Children
3. Tokyo Ghoul (+RE)
4. The Promised Neverland
5. Resident Evil Marhava Desire
6. Gyo - Odór Śmierci
7. Black Paradox
8. Tomie
9. Miasto Nagrobków
10. Wyjące Rury
11. Frankenstein
12. Another
13. Hellsing
14. Hideout
15. Island
Mam całą kolekcję Junji Ito, ale mam jak widać sporo jeszcze zaległości do przeczytania. Tych horrorów mam więcej u siebie np. Potrzask, Doubt, Judge, Gra w Króla, Zamek Ptasiej Klatki, Kasane, Blue Phobia - ale powiedzmy, że na 15 zakończe.
Jako, że w pozostałych gatunkach nie mam wielu serii, to nie będę wypisywał rankingu. Podam top 50 serii bez podziału na kategorie :
1. Berserk
2. Miecz Nieśmiertelnego
3. Full Metal Alchemist
4. Saga Winlandzka
5. Atak Tytanów
6. Kengan Ashura
7. Death Note
8. Wielki Strażnik Biblioteki
9. Battle Angel Alita/Last Order
10. Naruto
11. Pasożyt
12. Uzumaki Spirala
13. Kakegurui Szał Hazardu
14. Great Teacher Onizuka
15. Dragon Ball
16. City Hunter
17. Kapitan Tsubasa
18. Magi : Labirynth of Magic
19. One Piece
20. Bungou Stray Dogs : Bezpańscy Literaci
21. Piekielny Raj
22. Kaiju nr.8
23. Green Blood
24. The Breaker
25. RG Veda
26. Basilisk
27. Battle Royale
28. Ajin
29. Seven Deadly Sins
30. Shaman King
31. One Punch Man
32. Łowca Dusz
33. Boruto
34. Fairy Tail
35. Children
36. Dobranoc, Punpunie
37. Psycho Pass 1 i 2
38. Akame ga Kill
39. Bleach
40. Kulinarne Pojedynki
41. Re:Zero
42. Klasa Skrytobójców
43. My Hero Academia
44. Tokyo Ghoul (+RE)
45. JoJo Bizzare Adventure
46. Jujutsu Kaisen
47. Pięść Gwiazd Północy
48. Miecz Zabójców Demonów
49. Bakuman
50. Plunderer
Więc tak wygląda u mnie moje top 50 podkreślam POSIADANYCH I PRZECZYTANYCH/CZYTANYCH mang. Mam sporo serii jakie czekają na przeczytanie a które posiadam jak np. Chłopaki 20 wieku.
Ogólnie w tym momencie na całość by składało się ponad 180 pozycji - więc, ta 50-tka mimo wszystko powinna czuć się wyróżniona. W rankingu też nie ma serii jakie dopiero zostały wydawane jak np. Haikyu czy Dorohedoro
Shounen :
1. Full Metal Alchemist
2. Kengan Ashura (wiem, nie ma polskiego wydania)
3. Battle Angel Alita/Battle Angel Alita Last Order
4. Naruto
5. Dragon Ball
6. City Hunter
7. Magi - Labirynt Magii
8. One Piece
9. The Breaker
10. Seven Deadly Sins
11. Shaman King
12. One Punch Man
13. Łowca Dusz
14. Boruto
15. Fairy Tail
16. Bleach
17. Kulinarne Pojedynki
18. Klasa Skrytobójców
19. My Hero Academia
20. JoJo Bizzare Adventure
21. Jujutsu Kaisen
22. Pięść Gwiazd Północy
23. Miecz Zabójcy Demonów
24. Plunderer
25. Tokyo Revengers
26. Dr.Stone
27. InuYasha
Jest jeszcze kilka innych pozycji w tym gatunku jakie posiadam, ale powiedzmy, że nie będę ich wrzucał. Akurat te zestawienie opiera się na tytułach tylko i wyłącznie przeze mnie czytanych i posiadanych. Na pewno dla każdego takie rankingi to subiektywna sprawa, ale mimo wszystko na pewno wielu dziwi pozycja nie których serii, sam teoretycznie jeszcze bym mógł rozważać pewne przetasowania, u siebie ocenę danej serii stosuje z bardzo szczegółowym wyznacznikiem, bo zazwyczaj w skali 1-10 i przykładowo może być sytuacja, że taki Naruto może mieć 9,40 a np. inna seria 9,38 i te różnice bywają bardzo małe co znaczy, że dane mangi po prostu oceniam bardzo podobnie. Jest wielu fanów np. My Hero Academia - mnie ta manga kompletnie jakoś do siebie nie przekonuje i uważam, że po prostu jest przepaść między tym tytułem a dajmy One Punch Man gdzie mamy podobne wątki, mimo wszystko i tak na ten moment MHA jest wyżej od np. Jujutsu Kaisen i Demon Slayera, ale te rankingi mimo wszystko stale modyfikuje i zależnie od tego jak prowadzona jest seria, to zmniejszam jej ocenę lub zwiększam. Dajmy na to Dr.Stone początkowo bardzo mi się podobał, ale z czasem ta seria odjechała, tworzenie wynalazków pod odbiorców typu telefony, drony w sytuacji kiedy parę tomów wcześniej mieli problem z konstrukcją znacznie prostszych rzeczy i z całkiem fajnej serii naukowo-survivalowej zrobiło to się bardzo chaotyczne, bez większego sensu i mam wrażenie, że bez pomysłu i za bardzo twórcy myślą w kierunku jak trafić do odbiorcy a tym co by było lepsze dla sensownego rozwoju mangi - jestem z polską mangą na bieżąco i nie wiem co się wydarzy dalej, ale spodziewam się, że zaraz nasi bohaterowie będą biegać z bronią maszynową, latać myśliwcami a za 3-4 tomy polecą w kosmos więc już niech ta seria zbiera się do końca. No ale to tyle jeśli chodzi o shouneny.
Seinen :
1. Berserk
2. Miecz Nieśmiertelnego
3. Saga Winlandzka
4. Atak Tytanów
5. Death Note
6. Wielki Strażnik Biblioteki
7. Pasożyt
8. Kakegurui Szał Hazardu
9. Great Teacher Onizuka
10. Bungou Stray Dogs : Bezpańscy Literaci
11. Piekielny Raj
12. Kaiju nr.8
13. Green Blood
14. Basilisk
15. Battle Royale
16. Ajin
17. Dobranoc, Punpunie
18. Psycho Pass 1 i 2
19. Akame ga Kill
20. Re:Zero
21. Tokyo Ghoul (wraz z RE)
22. Bakuman
23. Moriarty
24. Eden is an Endless World
25. The Promised Neverland
26. Magiczny Świat Ran
27. Manhole
28. Mushishi
29. Neon Genesis Evangelion
30. Hellsing
Horror :
1. Uzumaki Spirala
2. Children
3. Tokyo Ghoul (+RE)
4. The Promised Neverland
5. Resident Evil Marhava Desire
6. Gyo - Odór Śmierci
7. Black Paradox
8. Tomie
9. Miasto Nagrobków
10. Wyjące Rury
11. Frankenstein
12. Another
13. Hellsing
14. Hideout
15. Island
Mam całą kolekcję Junji Ito, ale mam jak widać sporo jeszcze zaległości do przeczytania. Tych horrorów mam więcej u siebie np. Potrzask, Doubt, Judge, Gra w Króla, Zamek Ptasiej Klatki, Kasane, Blue Phobia - ale powiedzmy, że na 15 zakończe.
Jako, że w pozostałych gatunkach nie mam wielu serii, to nie będę wypisywał rankingu. Podam top 50 serii bez podziału na kategorie :
1. Berserk
2. Miecz Nieśmiertelnego
3. Full Metal Alchemist
4. Saga Winlandzka
5. Atak Tytanów
6. Kengan Ashura
7. Death Note
8. Wielki Strażnik Biblioteki
9. Battle Angel Alita/Last Order
10. Naruto
11. Pasożyt
12. Uzumaki Spirala
13. Kakegurui Szał Hazardu
14. Great Teacher Onizuka
15. Dragon Ball
16. City Hunter
17. Kapitan Tsubasa
18. Magi : Labirynth of Magic
19. One Piece
20. Bungou Stray Dogs : Bezpańscy Literaci
21. Piekielny Raj
22. Kaiju nr.8
23. Green Blood
24. The Breaker
25. RG Veda
26. Basilisk
27. Battle Royale
28. Ajin
29. Seven Deadly Sins
30. Shaman King
31. One Punch Man
32. Łowca Dusz
33. Boruto
34. Fairy Tail
35. Children
36. Dobranoc, Punpunie
37. Psycho Pass 1 i 2
38. Akame ga Kill
39. Bleach
40. Kulinarne Pojedynki
41. Re:Zero
42. Klasa Skrytobójców
43. My Hero Academia
44. Tokyo Ghoul (+RE)
45. JoJo Bizzare Adventure
46. Jujutsu Kaisen
47. Pięść Gwiazd Północy
48. Miecz Zabójców Demonów
49. Bakuman
50. Plunderer
Więc tak wygląda u mnie moje top 50 podkreślam POSIADANYCH I PRZECZYTANYCH/CZYTANYCH mang. Mam sporo serii jakie czekają na przeczytanie a które posiadam jak np. Chłopaki 20 wieku.
Ogólnie w tym momencie na całość by składało się ponad 180 pozycji - więc, ta 50-tka mimo wszystko powinna czuć się wyróżniona. W rankingu też nie ma serii jakie dopiero zostały wydawane jak np. Haikyu czy Dorohedoro
Życzeniowo : Claymore, Gantz, Vagabond, HunterXHunter, Sun-Ken Rock, Im a Hero, Ubel Blatt, The Rising of the Shield Hero
- Mr.Chiquita
- Weteran
- Posty: 1241
- Rejestracja: czw paź 03, 2019 10:58 am
- Gender:
- Kontakt:
- Status: Offline
Ranking najlepszych mang wydanych na polskim rynku.
Tylko, że to temat o mangach.
- Alexandrus888
- nołlife
- Posty: 3299
- Rejestracja: wt lip 12, 2016 10:16 pm
- Gender:
- Status: Offline
Ranking najlepszych mang wydanych na polskim rynku.
A on reklamuje zdrową żywność. Post powyżej to jak robak na haczyku. Połknąłeś.
- Mr.Chiquita
- Weteran
- Posty: 1241
- Rejestracja: czw paź 03, 2019 10:58 am
- Gender:
- Kontakt:
- Status: Offline
Ranking najlepszych mang wydanych na polskim rynku.
No co ty? Od razu zgłosiłem, a post napisany tylko po to, żeby zwrócić uwagę (żeby moderacja się nie nudziła).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości