FAQ

W tym miejscu będziecie mogli znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane nam przez Was pytania, postaramy się go jak najczęściej uaktualniać.

Pytania:

  1. Kiedy ukaże się manga XYZ?
  2. Po jakim czasie wasze mangi trafiają do Empików/sklepów komiksowych?
  3. Manga XYZ miała już swoją premierę a dalej nie ma jej w moim Empiku? Pomocy!
  4. Co z kolejnymi tomami waszych mang takich jak Black Lagoon, Highschool of the Dead, NGNL, DOGS albo Yami No Matsuei?
  5. Czy to prawda, żę rozdajecie japońskie tomiki?
  6. Czy wydacie mangę XYZ?
  7. Na ile miesięcy przed premierą ogłaszacie swoje nowości wydawnicze?
  8. Czemu w waszych mangach nie ma kolorowych stron? Na skanlacjach/sieci przecież są…
  9. Wasza manga którą kupiłem ma wady np. (źle wydrukowane/powtarzające się strony lub uszkodzona okładka)
  10. Jak was przekonać do wydania mangi XYZ lbo ZYX?
  11. Jak najlepiej się z wami skontaktować?

Odpowiedzi:

  1. Plan naszych premier można zobaczyć na tej stronie w dziale Zapowiedzi, istnieje oczywiście możliwość, że jakaś premiera się opóźni, ale dołożymy wszystkich starań, aby nasze mangi były wydane o czasie. Dodatkowo, na początku każdego miesiąca na naszej stronie publikujemy plan wydawniczy na dany miesiąc, w którym podajemy dokładne daty premiery każdego, mającego  się wtedy ukazać tomu.
  2. Po około 2 dniach roboczych od ogłoszenia premiery na naszej stronie internetowej.
  3. Sami nie mamy większego wpływu na to ile egzemplarzy naszych mang trafia do którego Empiku, najlepiej w takiej sytuacji zwrócić się do pracowników danego salonu i poprosić ich o domówienie danego tytułu/wyciągnięcie go z czeluści ich magazynu.
  4. Kolejny tom Yami no Matsuei, Black Lagoon, DOGS lub No Game No Life (oraz innych tytułów, których dogoniliśmy wydanie japońskie) trafi na polski rynek w około 3 miesiące po premierze w Japonii. Co do Highschool of the Dead to problemem jest śmierć jednego z autorów – oznacza to, że tomu ósmego możemy się już nigdy nie doczekać. Statusy naszych serii możecie znaleźć tutaj: KLIK
  5. Tomiki japońskie można dostać za darmo. Taki tomik można otrzymać dopiero ok. 4 miesiące po polskiej premierze (zarezerwować go można już po 3 miesiącach od dnia premiery). ROZDAJEMY TYLKO TOMIKI Z SERII WYDANYCH PRZEZ WYDAWNICTWO WANEKO!

    Rezerwacja:

    → Wysyłamy maila na adres zstecka@waneko.pl Należy pamiętać, aby mail był napisany poprawnie. Maile z tytułem „japoński tomik” i treścią np. Karneval 9 będą uznawane za spam. W treści maila powinny znajdować się następujące informacje: jakim tomikiem jest się zainteresowanym, jaka forma odbioru i kiedy oraz imię i nazwisko osoby rezerwującej. Przykładowo:

    Witam,

    jestem zainteresowana tomikiem Are you Alice 9 (jeśli nie ma akurat tego, chętnie przygarnę którąkolwiek Ayę). Jeśli istnieje możliwość rezerwacji, za trzy dni, to jest poniedziałek, wyślę kopertę zwrotną.

    Pozdrawiam,

    Adrianna Pajęczak

    → Czekaj na maila zwrotnego od redakcji! Odpisujemy na każdego maila, ale nie dla wszystkich wystarczy tomików, dlatego musisz czekać na maila potwierdzającego. Dopiero wtedy można słać kopertę/zgłosić się po tomik.

    → Korespondencja mailowa- wymieniamy maile tak, aby był podgląd całej korespondencji! Nigdy nie pisz odpowiedzi na maila redakcji w nowej wiadomości. Coś takiego poskutkuje anulacją rezerwacji.

    → Forma odbioru- tomik po uzgodnieniu szczegółów można odebrać w siedzibie redakcji, na najbliższym konwencie, na którym będziemy lub nadając kopertę zwrotną.

    →Jak powinna wyglądać koperta zwrotna?

    – koperta zwrotna powinna być dość duża aby wszedł do niej jeden tomik, włóż do niej karteczkę z zarezerwowanym tytułem, np. Are you Alice 9

    – koperta musi być zaadresowana na Ciebie (musi być zaadresowana poprawnie! Jak? Sprawdź tutaj: KLIK)

    – musi być naklejona na niej odpowiednia ilość znaczków (Skąd masz wiedzieć jaki znaczek kupić? Weź ze sobą na pocztę jedną mangę i poproś Panią/Pana w okienku o zważenie tomiku i informację, jaki znaczek potrzebny jest do wysłania takiej książki)

    – zaadresowaną kopertę wsadź w kolejną kopertę i zaklej

    – na tej kopercie napisz adres:

    Waneko Sp. z o.o.

    Trzcinowa 27
    02-446 Warszawa

    – następnie naklej odpowiednią ilość znaczków i wyślij!

    → Jak tylko dostaniemy do rąk kopertę, pakujemy tomik i odsyłamy tego samego dnia.

    → Jeśli zarezerwowany tomik nie zostanie odebrany w ciągu dwóch tygodni, rezerwacja zostaje ANULOWANA!!!

    → W jednej wiadomości można zarezerwować tylko jeden tomik. Kolejny tomik można rezerwować dopiero po odebraniu wcześniejszego!

  6. Żadnej mandze staramy się nie mówić nie, ale jeżeli ma ona dużo tomów (np. ponad 30), jest za stara (np. została wydana  w latach ’80), ma słabą kreskę lub jest mało popularna to szanse na jej wydanie stają się bardzo, ale to bardzo, nikłe. Gdy zadajecie pytania o wydanie jakieś serii, zastrzegamy, że możemy na to pytanie nie odpowiedzieć. Do momentu ogłoszenia tytułu nie możemy o nim mówić. Z miłą chęcią przyjmiemy propozycje, ale nie odpowiemy: wydamy/nie wydamy. Może się zdarzyć, że odpowiemy: Nie mamy tego w planach – co nie oznacza nie wydamy nigdy, ale nie oznacza też, że tytuł zostanie wydany.
  7. Nasze nowości wydawnicze staramy się ogłaszać, kiedy tylko jest to możliwe zazwyczaj ma to miejsce na około 3 miesięce przed premierą pierwszego tomu danego tytułu.
  8. W naszym mangach zawsze dajemy takie same kolorowe strony jak w oryginalnych japońskich wydaniach tomikowych. Kolorowe strony które często można zobaczyć na sieci pochodzą z magazynów w stylu Shonen Jump’a, w których ukazujące się mangi często mają kolorowe strony. Stron tych (w kolorze) nie ma potem w japońskich wersjach tomikowych, nie dostajemy też ich w materiałach, które otrzymujemy z Japonii.
  9. Najlepiej w takim przypadku albo wymienić tom w miejscu zakupu (o ile ma się jeszcze paragon) albo skontaktować się z nami na zamowienie@waneko.pl (i załączyć w mailu zdjęcia uszkodzeń/błędów, o ile to możliwe), wtedy ustalimy jak odbędzie się wymiana tomiku na dobry egzemplarz.
  10. Najlepiej założyć odpowiedni wątek (lub wypowiedzieć się w nim, jeżeli już istnieje) na naszym forum internetowym – LINK
  11. Można to zrobić na kilka sposobów: poprzez wysłanie nam maila na waneko@waneko.pl, zadanie nam pytania na naszym Ask.fm, Twitterze, Inastagramie lub Facebooku. Ewentualnie można jeszcze zadzwonić. 🙂