Wyniki konkursu w tematyce Kawaii Scotland

Kochani!

Wszystkim uczestnikom naszego konkursu w tematyce Kawaii Scotland dziękujemy za licznie nadesłane prace!

Zaskoczyliście nas (w tym twórców, którzy również głosowali) swoją kreatywnością i niektóre z Waszych prac rozbawiły nas do łez! Niestety, nie możemy wszystkich nagrodzić, ale dodaliśmy wyróżnienie. Dlatego lista nagród wygląda teraz tak:

1. miejsce – 10 tomików mang/nowelek + pocztówka Kawaii Scotland LN z autografami Dranki Katarzyny Stasiowskiej, Kobiety Ślimak (Ilony Myszkowskiej) oraz Adriana Pskieta

2. miejsce – 6 tomików mang/nowelek + pocztówka Kawaii Scotland LN z autografami Dranki Katarzyny Stasiowskiej, Kobiety Ślimak (Ilony Myszkowskiej) oraz Adriana Pskieta

3. miejsce – 4 tomiki mang/nowelek + pocztówka Kawaii Scotland LN z autografami Dranki Katarzyny Stasiowskiej, Kobiety Ślimak (Ilony Myszkowskiej) oraz Adriana Pskieta

Wyróżnienie  – 2 tomiki mang/nowelek + pocztówka Kawaii Scotland LN z autografami Dranki Katarzyny Stasiowskiej, Kobiety Ślimak (Ilony Myszkowskiej) oraz Adriana Pskieta

O jakich mangach/nowelkach mowa? Sami będziecie mogli wybrać z listy wydanych już przez nas tytułów! (do puli nagród nie wchodzi seria Ayako, Sunstone. Prosimy o wybranie z aktualnej oferty).

We wszystkich pracach zachowaliśmy pisownię oryginalną. Żeby nie przedłużać:

MIEJSCE 1.:

Mariola Jabłońska

Moją propozycją najbardziej obleganego kierunku jest „Pieszczologia kotów szkotów”. Niezwykle porywające studia, dzięki którym dowiesz się m. in. w jakich kiltach szkoty-koty czują się najlepiej czy też gdzie potarmosić swojego ulubieńca, by ten spełnił każdą twoją zachciankę! Kto wie, może to właśnie kot Szkot będzie tym, który poda ci szklankę wody na starość? Już dziś zainwestuj w swoją przyszłość i wybierz Pieszczologię kotów szkotów!

MIEJSCE 2.:

Dawid „Mirage” Gieniusz

Chcieliście więcej kierunków w rekrutacji no i są! Swoje asy z rękawa wyciągnął Wydział Nauk Psychologiczno-roślinnodrzewkotnych i dzięki temu możecie rejestrować się teraz na nowy kierunek, a mianowicie na WSPIERANIE ROZWOJU OSOBOWOŚCI WŁOSÓW.

Celem studiów jest wstępne przygotowanie studentów do pracy w charakterze trenerów i terapeutów włosów. Zajęcia prowadzone na tym kierunku mają za zadanie przekazanie wiedzy na temat specyfiki włosów oraz mechanizmów i metod porozumienia się z nimi, w celu wytworzenia i umocnienia rozwoju osobowości włosa. Po pierwsze pozwoli to posiąść tajemną wiedzę, jak efektywnie poprzez rozmowę i techniki psychoterapeutyczne wyhodować buja brodą i owłosioną klatą. Po drugie nauczą umiejętności praktycznych w zakresie udzielania pomocy psychologicznej, dla włosów które czują się stłamszone i wycofane, co powoduje, że ich przyrost jest mały lub wręcz znikomy.

Nie zwlekaj – już dziś możesz stać się  wybawieniem dla gładkich, jak świeżo wyciągnięta z puszki fasola, Szkotów.

Czekamy właśnie na Ciebie.

MIEJSCE 3.:

Adam „Ciemny smok” Kopeć

Myślę , że obleganym kierunkiem byłby „Mielonka i smalec jako klucz do rozwoju zaginionych technologi wszelakich oraz wdrażaniu ich w przemyśle”. Liczba miejsc max.100, wykładowcy nie mogą większej liczby studentów sobie wyobrazić, zresztą to kierunek prestiżowy:). Skoro już o wykładowcach mowa, opiekunem kierunku byłby prof. dr hab. Angus McŁyda słynacy ze swojej ognisto rudej, gęstej brody, oraz z umięśnionych łydek, które jeżeli za szybko idzie mogą krzesać iskry ( rodzinna przypadłość :D). Jego asystentem i drugim wykładowcą byłby Duncan McLoczek (mający  okrzyk rodowy „W kędziorki czesana broda”).

Byłyby to studia doktoranckie, kryterium przyjęcia byłby egzamin pisemny z ” Inżynierii obróbki belek drewnianych siekierą i gołymi rękami „ ( temat nie bardzo związany z kierunkiem ,ale McŁyda lubi prace w drewnie więc kto mu zabroni 🙂 ). Drugim kryterium byłby esej ” Rola okładów z mielonki w kosmetologicznej pielęgnacji łydek „.

Kierunek będzie gromadził doktorantów w celu poszukiwania m.in. roli smalcu w przeszłości oraz ewentualnego zastosowania jako źródło energii odnawialnej, oraz przydatności tłuszczy nienasyconych w maściach na porost brody :). Ten segment prowadziłby właśnie McLoczek. Aby zachować odpowiednią sprawność nie tylko umysłową, ale duchową i fizyczną, obowiązkowe byłyby ćwiczenia z legendarnej sztuki walki „Smalec Kempo”, której mistrzowie potrafią „wyślizgnąć się” z nawet najgorszej opresji.

 

WYROŻNIENIE:

Magda Bloch

Uniwersytet w świecie przedstawionym „Kawaii Scotland” musi być, jak sama nazwa wskazuje, kawaii. Został on stworzony dawno dawno temu (mukashimukashi a właściwie onse apon a taimu) przez czworo najznakomitszych magów tamtych czasów: Shōjo, Shōnen, Josei oraz Seinen. Każdy z nich miał inną wizję edukacji. Dla Shōjo najważniejsza była miłość, uważała, że priorytetem powinna być nauka o życiu duchowym człowieka, twierdziła, że dom bez kota to głupota. Studentki i studenci Shōjo często zakochiwali się w swoich nauczycielach. Shōnen największej wartości edukacyjnej upatrywał w wychowaniu fizycznym. Uważał, że powinnością studenta jest umiejętność szybkiego dostosowania się do zmieniających się okoliczności. Mawiał: If you don’t like the plot, wait for the next chapter (Normalni ludzie mówili po prostu: If you don’t like the weather, wait a minute). Shōnen zasłynął z uratowania swojego najlepszego rywala Plot Twista z sideł ogromnego węża, a także z odnalezienia legendarnego skarbu piratów. Josei skupiała się na nauczaniu arcyciekawych zajęć ogniska domowego: sprzątania, prasowania, gotowania, zbierania plonów ziarna, hodowania ziół leczniczych, wytwarzania ceramiki, chodzenia do pracy i zarabiania pieniędzy. Natomiast studentów Seinena czekała prawdziwa szkoła przetrwania. Przechodzili oni również szkolenia z obrony przed niebezpiecznymi stworzeniami: wampirami, zombie, kosmitami, demonami, aniołami, agentami kontrwywiadu… Podobno prawa ręka Seinena miała oddzielny umysł o ilorazie inteligencji ponad 200 i to z jej pomocą uratował pewną wioskę, którą dręczyła klątwa spiral (siedząc w wielkich robotach, Seinen i klątwa stoczyli spektakularny pojedynek szachowy). Mimo tak różnych koncepcji edukacji założycieli spajało jedno ogniwo – wszystko musi być kawaii. Dzięki temu powstał uniwersytet, w którym do dzisiaj hołduje się tej zasadzie. Magowie pojęcie kawaii rozumieli jako wszystko, co sympatyczne, urocze, czarujące, śliczne, słodkie, milutkie, niewinne, ładne, delikatne. Symbolem uniwersytet jest Hello Kitty (Shōjo zagroziła odejściem ze szkoły, kiedy pozostali magowie próbowali rzucić na nią zaklęcie zapomnienia o tym strasznym pomyśle). Przez wieki uniwersytet przechodził wiele zmian w sposobie funkcjonowania i priorytetach (fundament kawaii, jak wiemy, pozostał twardą ostoją) i obecnie kandydaci aplikujący na uczelnię mają do wyboru następujące kierunki:

1) Filologia niewiadomojaka, specjalności literaturoznawczo-językoznawcza, wśród zajęć, na które mogą uczęszczać studenci, wyróżnia się:

– Najstarsze zabytki języka niewidomojakiego

– Gramatyka historyczna języka niewiadomojakiego

– Tradycje kalwinistyczne i szintoistyczne w literaturze

– Znaki logograficzne w językach indoeuropejskich,

– Analiza literacka retellingów „Alicji w Krainie Czarów”

– Język niewiadomojaki w tradycji języków indoeuropejskich i austronezyjskich

– Język staro-cerkiewno-słowiański (obowiązkowy na każdej filologii, każdy student wie bowiem, że nie ma nic bardziej satysfakcjonującego niż wpisanie do CV biegłej znajomości SCS, a pracodawcy niemal zabijają się o takich kandydatów)

2) Wędliniarstwo stosowane, wśród zajęć, na które mogą uczęszczać studenci, wyróżnia się:

– Antropologia kwadratowej kiełbasy

Tonkatsu jako podstawa diety – zagrożenia i korzyści

Moe moe kyun – jak poprawić smak potrawy, czyli zaklęcia pomocnicze

– Dynamika zmian współczesnego puddingu – czy jesteśmy gotowi zaakceptować na jednym stole słony i słodki pudding

– Techniki uprawy roślin i zwierząt na skamieniałej ziemi

– Właściwości ki płynącego z haggis i hanbaagu

3) Samuraistyka, wśród zajęć, na które mogą uczęszczać studenci, wyróżnia się:

– Propedeutyka seppuku (wymagane praktyki: 40 godzin)

– Skuteczne użycie katany w garnirowaniu warzyw i owoców

Daishō i kilt – problemy, metody, przykłady

– Zagrożenia współczesnego świata: miłość, śmierć i roboty

4) Współczesne druidztwo, wśród zajęć, na które mogą uczęszczać studenci, wyróżnia się:

– Twórcze warsztaty: jak pisać poetyckie zagadki o reinkarnacji

– Potęga Księżyca (oraz Merkurego, Marsa, Jowisza, Wenus, Małego Księżyca, Urana, Neptuna, Plutona i Saturna)

– Postmodernistyczna demonologia – z którym demonem możesz się zaprzyjaźnić (i wpisać jego imię do Księgi Przyjaciół), a z którym stworzysz szczęśliwy związek

– Co i o czym mówią gwiazdy (i dlaczego głosem Kany Hanazawy)

– Blizna na całą twarz czy prawomocna licencja – próba definicji dzisiejszego medyka

5) Projektowanie ubioru, wśród zajęć, na które mogą uczęszczać studenci, wyróżnia się:

– Tajniki kostiumografii – jak zaprojektować strój rycerski dla 13-letniej dziewczynki

– Nauka doboru torebki do stroju: sporran czy inrō

– Kształtowanie współczesnych trendów modowych (na zaliczenie: projekt innowacyjnej odzieży, yukaty z wełny)

– Uniwersalność i ponadczasowość różu

– Konwersatorium: Kimono w kratę – hit czy kit?

– Najlepsza tkanina i dlaczego jest nią tartan

6) Alkoholoznawstwo, wśród zajęć, na które mogą uczęszczać studenci, wyróżnia się:

– Wpływ dużej ilości alkoholu na przemianę w bishōnena

– Johnnie Walker i Nikka, czyli miłość dzięki i do whisky (możliwość kontynuowania na studiach doktoranckich)

– Sake niejedno ma imię

– Śliwkowo-morelowy zawrót głowy bez procentów

– Magiczne eliksiry, czyli rzecz o eufemizmach (zajęcia połączone z degustacją)

Studenci oprócz przedmiotów kierunkowych mają obowiązek zaliczyć również przedmioty ogólnouniwersyteckie, mogą wybierać m.in. z takich zajęć jak:

– O końcu świata, czyli zakazane dodawanie

– Literatura LGBTQ+: wątki, tropy, reprezentacje

– Praktyczne wytwórstwo ceramiczne (zajęcia prowadzi potomkini Josei)

– Historia estetyki kawaii: od ukiyo-e do decora

– Edukacja muzyczna w zakresie gry na dudach

– Konwersatorium: wady i zalety legalizacji eliksiru miłosnego (środka psychoaktywnego)

– Dyskurs kulturowy: męskie rajstopy wyznacznikiem genderowości społecznej

– Wpływ Prądu Zatokowego i niestabilnej pogody na uprawę Kwitnących Wiśni

– Rola visual kei w wizerunku współczesnych bardów

– Ekspertyza społeczno-obyczajowa: współczesne rozrywki na przykładzie céilidh i karaoke

 

 

Jeszcze raz gratulujemy zwycięzcom i zapraszamy ich do zgłoszenia się po nagrody. 🙂

Maile prosimy wysyłać z tych samych adresów co zgłoszenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.